18 november 2010

He-le-maal mijn ding!

Erg leuk. Kwam ik gisteren Sebastiaan de With op dit Vimeo linkje tegen.
YAY! Deze man heeft meteen mijn aandacht! Hij gaf antwoorden op ingezonden vragen en het is wel erg grappig om er nu eindelijk een gezicht bij te hebben. Daar zat 'ie dan achter zijn Apple scherm met een MacPro ernaast.
Blijft toch wel erg boeiend als iemand zijn strepen al heeft verdient en vervolgens ook maar gewoon een persoon blijkt met een eigen mening en voorkeur.
Right! Natuurlijk wist ik dat al en heb ik voor dat inzicht geen gefilmd intervieuw nodig.
Maar voorheen kende ik hem alleen van zijn Tweets (…yeah, yeah, I follow this guy) en van die ene wallpaper die alleen maar mooi is als ik mijn kop ernaar staat. Maar verder heb ik nooit een bepaald beeld van deze gast gehad. Toch wel praktisch zo'n webcam, want nu heb ik dat wel :)

En nu is het een feit dat ik een absolute Vector Fanboy ben. Illustrator is mijn passie. He-le-maal mijn ding! Nu geldt dat niet in gelijkmate voor iconen, maar mijn aangeboren zwak voor mooie dingen hangt meer naar de iconen, logo's, comics en tattoo's dan bijvoorbeeld een schilderij of zo iets dergelijks.
Erg "shocking" voor mij was dan ook zijn voorkeur van software, want dat is dus geen …Illustrator.
:0

WTF zegt 'ie daar nou?! Geen vectoren? Nee Villiboi, dat is niet he-le-maal waar. Hij maakt zijn paden in Photoshop en werkt dus niet met selecties. Haha! Vandaar zijn pixeltjes er zo strak uitzien!
Ik moet toegeven dat ik al eerder vernomen had dat Photoshop zijn tool was, maar stiekem hoopte ik dat hij ook wel eens Illustrator zou gebruiken. Blijkt hij dus he-le-maal niet van het programma te houden en er geen geld voor uit wilt geven.

Ach, dat was gisteren.
En vandaag? Vandaag heb ik het -geloof ik- alweer een beetje verwerkt en misschien zal ik eens gerichter naar Sebastiaans werk moeten zoeken. Eens even kijken of de dingen die hij maakt ook in Ai-tjes gemaakt kunnen worden?
Moet je mij nou horen!? Dat durf ik me ook nog oprecht af te vragen?

Oké, oké. Ik ben er weer!
Sebastiaan: succes met je Photoshop. Ik ga weer lekker met Illustrator swingen!
wOOt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten