10 november 2010

Jedi, Ninja's & Guru's

Yay! Wat een feest is het op internet! Zelfs al zou ik willen, dan kom ik nog tijd te kort om m'n verhaal hier kwijt te kunnen. En eigenlijk heb ik niet eens de tijd om nog een zinnige tweet te droppen.
Sociale media, netwerken en veel andere ontwikkelingen op het web vind ik toch wel ernstig interessant, hoor. Maar ik bedenk me ook wel dat het me vaak te snel gaat. Dan heb ik het idee dat ik het niet kan bijhouden en dat het allemaal onder mijn voeten weg glipt. Maar aan de andere kant sta ik wel waar ik sta. Precies hier, in mijn eigen blog. En ook al ben ik nog maar net met mijn blog begonnen, ik besef ook wel dat ik mezelf niet kan vergelijken met de profesionals van de sociale media waar ik de blogs en tweets van lees als ik mezelf wat wijsheid eigen wil maken op het web.


Zo kwam ik toevallig -zoals dat wel vaker gebeurd- een blog tegen van @Gabriellala.
Ik was aan het googlen op Jedi, Ninja's and Gurus en zij zat in een van de 1e hits. Volgens mij begrijpt zij het wel. En ergens ben ik wel een beetje jaloers op haar. Ze zit er helemaal in en het is ook helemaal haar ding. Natuurlijk heb ik geen flauw idee of ik er gelukkiger van zal worden als ik bijna 20000 tweets achter mijn naam heb staan, er meer dan 1000 volgers staan geregistreerd met nog minder dan 500 luitjes die zij op haar beurt dan weer volgt.


Dat soort cijfers staan wel in een hele stoere verhouding, hoor! Natuurlijk ben ik daar ook wel gevoelig voor. Juist omdat ik het allemaal zo interessant vind. Maar zoals ik al eerder noemde: zou ik er een gelukkiger mens van worden?
Ach, laat ik maar gewoon pas op de plaats maken. Mij niet "laten" leven door de snelheid van de dolle media op het web en kijken of ik mij kan ontwikkelen in de dingen die ik doe. Of wil ga doen. En als ik daarin mijn eigen norm kan bepalen dan ben ik toch hard op weg om stiekem een van de bovenstaande titels te verdienen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten